violina.ro Web analytics

Obiceiuri mici pentru pitici

Încă dinainte să apară Eva în viața noastră încercam să-mi imaginez și să vizualizez ce fel de părinte vreau să fiu.

Ce relație aș vrea să am cu copilul meu?

Care sunt lucrurile pe care aș vrea să-l învăț?

Ce obiceiuri aș vrea să aibă?

 

Este interesantă și înfricoșătoare în același timp ideea de ”a primi” un omuleț de la zero. Tu ești începutul și sfârșitul universului lui. Tu decizi în mare parte cine vrei să fie. Tu decizi în ce să-l îmbraci. Tu decizi la ce școală îl dai. În primă fază tu iei toate deciziile și bineînțeles, aceste lucruri o să-i creioneze în mare parte personalitatea de mai târziu.

Toate deciziile și obiceiurile de acum, sunt ceea ce va fi el mâine.

E ca un stick de memorie. Ce pui pe el, aia găsești mai târziu. Diferența este că în cazul copiilor nu ai opțiunea ”șterge”.

În loc să-mi iau panică cu ce aș putea greși în tot acest proces de creștere, am zis să-mi focusez atenția asupra obiceiurilor sănătoase pe care aș vrea să le aibă.

 

La vârsta pe care o are acum (un an și zece luni) insist asupra 4 lucruri care mi se par super mega importante.

O să le iau în ordinea în care se desfășoară zilnic.

 

Primul lucru ar fi spălatul pe dinți.

Cu un doctor stomatolog în familie și câteva probleme cu dantura n-am cum să nu țin la asta.

Încă de când s-a născut acest obicei a făcut parte din rutina ei înainte de somn. Acum suntem în etapa în care se spală singură pe dinți. Mă distrez maxim în fiecare seară când o văd cu cât simț de răspundere își spală ea dințișorii.

Are 16 la număr și pentru că vrem să-i păstrăm mergem la control o dată (deocamdată) pe an la doctor. Acest obicei ar trebui să-l aibă fiecare adult.

 

Următorul ar fi exercițiile de dimineață 🙂

Am început cu câteva secunde, acum facem 2-3 minute de mișcare pe zi imediat după ce ne trezim. E super distractiv și în felul acesta îmbrățișăm ziua cu energie.

 

Al treilea lucru ar fi obiceiul de a mânca sănătos.

 

Când vine vorba de mâncare vreau să mă asigur că copilul meu primește tot ce are nevoie pentru o creștere și dezvoltare sănătoasă.

Organismul nostru este ca o mașinuță care are nevoie de combustibil ca să funcționeze corect. Acest combustibil trebuie să fie de cea mai bună calitate și neapărat să conțină următoarele elemente:

  • carbohidrați pentru energie;
  • fructe și legume pentru sistemul imunitar;
  • proteine pentru dezvoltare, creștere, refacerea țesuturilor, pielii și mușchilor;
  • calciu pentru creșterea și dezvoltarea sănătoasă a oaselor și dinților;
  • acizi grași (Omega 3 și Omega 6) pentru creșterea și dezvoltarea copilului care de asemenea  sprijină sistemul imunitar și ajută la construirea celulelor sănătoase și îndepărtează alergiile.

La toate astea se adaugă alfabetul de vitamine și uite așa obținem rețeta tinereții fără bătrânețe și viață fără de moarte 🙂

După această schemă fac meniul zilei și încerc să bifez din toate categoriile câte ceva. Bineînțeles, în limita bunului gust.

 

Intru în detalii.

Dimineața, de obicei, începe cu un terci cu fulgi de ovăz și semințe de in. Este mâncarea preferată a piticului. Mai nou și a mea.

Dar ne facem de cap și cu alte combinații: fulgi de tărâțe, fulgi de porumb, semințe de susan, de chia.

Noi suntem fani produse Sano Vita. 

 

Terci cu fulgi de ovăz și semințe de în

Terci cu fulgi de ovăz și semințe de in

La prânz întotdeauna avem ciorbiță. Aceasta conține legume atent selecționate și carne proaspătă.

Eu am fost copilul anti ciorbă. Numai mămica știe câte rugăciuni a zis pentru fiecare linguriță dusă la gură.

Bine că Eva nu m-a moștenit.

Seara de obicei mâncăm ceva ușor, fără carne.

Organismul nu mai are timp să digere mâncăruri grele, tocmai de aceea niște paste cu brânză, iaurt cu cereale, orez, griș cu lapte, supă cremă de legume sau clătite umplute cu cartof dulce sunt întotdeauna o alegere potrivită pentru un pitic gata de somn, dar și pentru noi.

 

 

Ultima chestie din rutina noastră zilnică sunt plimbările.

Știți vorba aia ”mersul pe jos face piciorul frumos”?

Copiii în ziua de astăzi sunt mai sensibili la viruși și diferite boli tocmai pentru că stau prea puțin afară.

Nu sunt atât de veche, dar pe vremea mea, până nu mă striga mama acasă nici că mă duceam de bună voie.

Și dacă răceam, o făceam pentru că mă îmbrăca ea prea gros. Ca nu cumva să răcesc.

Indiferent dacă afară înseamnă curte, parc sau pur și simplu jos la scara blocului, copiii au nevoie să stea cât mai mult afară, nu doar 10-15 minute pe zi.

 

Consider că astea sunt cele mai banale, dar totodată importante obiceiuri pe care orice copil și adult ar trebui să le aibă: să se îngrijească, să mănânce sănătos și să facă mișcare.

 

Se găsesc aceste obiceiuri în rutina ta zilnică?

 

Articol scris pentru SuperBlog 2018

One Comment

Leave a Reply